היתרונות הבריאותיים של היין


רבות מדובר על היתרונות הבריאותיים של היין אך מה בבחינת מציאות ומה בגדר אשליה? העשורים האחרונים רוויים במחקרים אודות התועלות הקשורים בשתייה מבוקרת של יין במהלך החיים והמסקנות הברורות הן, שצריכה מתונה של יין משפרת את בריאות כלי הדם והלב של בני האדם.
הכירו את המחקרים

המחקר הראשון אותו נרצה להציג עבורכם, הוא המחקר שבוצע בשנת 1992 באוניברסיטת הרווארד שבארה"ב. החוקרים במחקרים אלו מצאו כי צריכה מתונה של אלכוהול, היא בין שמונת הדרכים העיקריות למזעור מחלות לב. את המחקר החלו בשל הצפייה בצרפתיים אשר אוכלים ללא לאות שומן רווי ובכל זאת לא לוקים במחלות לב, דבר שעומד בסתירה גמורה לתזונה הנהוגה בצרפת. לאחר שהבחינו כי שתיית יין אדום מלווה לארוחות, החלו לחקור את הסוגייה ומצאו את הסיבה להופעת מחלות לב נמוכה דרמטית בקרב הצרפתים. במחקרים נוספים הבינו כי חומרים נוגדי חמצון שמצויים בקליפת וגרעיני הענבים מהם מכינים יין אדום, הם שמאפשרים להועיל לבריאות הלב. חשוב לציין כי חלק מהחוקרים טוענים כי נוגדי החמצון משפיעים יותר על בריאות הלב ואילו חוקרים אחרים טוענים כי האלכוהול משפיע יותר אך אין בקרבם ספק כי יין מסייע לבריאות הלב.

כך פועל יין אדום ומונע מחלות

שתייה מתונה של יין, מהווה מקפצה ליצירת סיכונים בריאותיים נמוכים במספר מצבים ביניהם: מחלות לב – מחלות כלי דם, קרישה ותפקוד טסיות הדם, תפקוד האנדותל, סילוק קרישי דם ממחזור הדם , טרשת העורקים, יתר לחץ דם. עוד מסייע היין למזעור הסיכון לחלות במחלת הסרטן על סוגיו הספציפיים לרבות סרטן המעי הגס, סרטן הריאות, סרטן השחלות, סרטן ההרמונית וסרטן המעי הגס. יין מסייע גם במזעור הסיכון לחלות ב : סכרת מסוג 2, בתסמונת מטבולית , השפעות נוירולוגיות שונות, ובמערכות העיכול.

כך פועל יין אדום ומונע מחלות

אם כך איזה יין עדיף ללגום

סוגי היין הם רבים ומגוונים החל מיין אדום דרך לבן ומה שביניהם אז כיצד נדע מיהו היין שיסיע יותר מהאחר במזעור הסיכונים? בכלל, יין נבדל האחד מהאחר בתכולת האלכוהול והפוליפנולים. ברמת העיקרון יין אדום כרוך ביתרונות בריאותיים רבים יותר מהיין הלבן משום שיש בו פוליפנולים רבים יותר אך גם בין היינות האדומים ישנם הבדלים ברמת הפוליפנולים שהם מכילים. בשורה התחתונה – ככל שהיין יבש יותר וכפועל יוצא מכיל פחות פלבונואידים (סוג של פוליפנולים נוגד חמצון) הוא תורם יותר לבריאות ועל כן אם אתם מעדיפים דווקא יין רוזה, שתו אותו בהנאה כל עוד הוא יבש.

כך תכירו את היינות המגוונים

מגוון היינות הינו רב עד אין סופי והאפשרות להכיר את רוב הטעמים הוא כמעט בלתי אפשרי אלא אם זהו העיסוק העיקרי ו/או התחביב הראשי שלכם. ככל ואתם מבקשים להכיר כמה שיותר אופציות, כדאי לקחת חלק בסדנאות אלכוהול ובפרט להשתתף במסגרות של סדנאות יין פרטיות, אישיות, קבוצתיות ובכלל. טעימות יין יאפשרו לכם להיחשף למגוון הרב של הטעמים ולבחור את המועדף עליכם ובמקביל במסגרת הסדנא תקבלו כלים ממשיים שיעזרו לכם להכיר את הליך ההכנה, המרכיבים של היין והתועלו שלו כך שאתם לא רק טועמים אלא במקביל לומדים אודות היתרונות ביניהם הבריאותיים.

היכן אפשר להגיע לטעימות

אחד מקומות הנכונים ביותר להגיע למבחן טעימות הוא ביקב. יקב במרכז, בצפון או בדרום, יכיל מגוון יינות שיצליחו לספק אתכם ולאפשר לכם גם להכיר את אופיו של היין על ידי הסברי המדריך וגם לבחון האם הטעם ערב לחך האישי שלכם.

היתרונות הבריאותיים של היין