היינות המתאימים ביותר לאירועים ומנות מסוימות


יין אדום ויין לבן שונים במהותם, הן מבחינת הטעם, מרקם והארומה. לא כל יין מתאים לכל אירוע, כמו שלא כל יין מתאים לכל מנה, וכדי לאפשר לכם להתאים את היין לאירוע ולמנה אותה אתם בוחרים לאכול / להגיש, הרשו לנו לספר לכם על היינות הראויים ביותר וכמובן תדרשו לטעום בעצמכם ולשפוט על פי חוש הטעם שלכם.

שילוב יין עם אוכל

להגיש את היין המדויק עם המנה המתבקשת זו אומנות המתבססת על ידע נרחב והכרות מעמיקה עם סוגי היין השונים. ישנם מספר נקודות שחשוב לקחת בחשבון וביניהן : את היין הלבן נכון להגיש לפני היין האדום, את היין היבש לפני היין המתוק ואת היינות משנים מאוחרות יותר לפני היינות משנת בציר קדומה יותר. נקודה נוספת וחשובה לפני שצוללים פנימה היא שיין אדום עדיף ללגום לצד הבשרים ואילו יין לבן נכון להגיש לצד הדגים.

טיפים בסיסיים להתאמה המושלמת

על היין אותו אתם שותים להתאים בדיוק לביס אותו אתם לועסים. כדי שזה יקרה, היין חייב להיות יותר חומצי מהמנה המוגשת ויותר מתוק ממנה. במקביל חשוב שעוצמת הטעם של היין ושל המנה תהיה זהה ולזכור כי הטאנינים מאזנים את השומניות כך שאם אתם אוכלים בשר שומני, יין אדום בהחלט יהיה טוב יותר מלבן.

המנות המובילות ליינות המועדפים

ארוחת בשרים בעלי טעם עז שלרוב מסתכמים בבשר אדום אך לא רק, ילוו ביין אדום עז. בשר בעל עוצמה קלה יחסית ובין היתר עוף או דגים, נכון שילוו ביין לבן , מאכלים עתירי שומן ילוו ביין מר על פי רוב אדום והיה והארוחה מסתכמת בתבשיל עם רוטב, נכון את היין להתאים לטעם הרוטב. אז נכון, יין אדום ניחן בטעמים מרירים אך לא כל היינות האדומים מרירים באותה המידה וכך גם לא כל היינות הלבנים חומציים באותה המידה, יש חומציים יותר ויש חומציים הרבה יותר. באופן כללי יין אדום נהוג לשתות עם בשרים , דגים ומנות עתירות בשומנים ופחמימות ויין לבן ניתן לשתות עם דגים, עופות והם מאופיינים כמשקה קליל נלווה לקינוח או לריענון בין המנות הכבדות יותר במהלך הארוחה

שילוב יין עם אוכל

סוגי יינות והמנות המועדפות

מנות מתובלות (מלוחות / מעושנות) ישולבו טוב עם ריזלינג יין רוזה ובקצרה, יינות אשר להם אחוז אלכוהול נמוך ובעלי טעם פירותי. מזון שמן ועשיר משתלב נכון וטוב יותר עם יין אדום לרבות שרדונה, קאברנה סוביניון ומרלו ומאכלים מתוקים נכון ללגום יין אשר מפחית את המתיקות של האוכל ביחס ליין, מאכלים בעלי חמיצות גבוהה יתאים להם יין כגון ריזלינג, פינו נואר,סוביניון בלאן ועוד.

כך מבצעים את ההתאמה המושלמת

כיצד מוציאים לפועל אירוע מוצלח עם אוכל משובח ויין מרענן? בקצרה, עורכים ביקור ביקב. סיור ביקב יאפשר לכם להכיר לעומק את סוגי היינות השונים, את ההבדלים בטעמים, את הליכי ייצור היין ועוד. אתם יכולים להפיק אירוע ביקב ובין היתר אירוע עסקי ביקב ובכך להיחשף וללמוד אודות היינות באווירה חווייתית ותוך כדי טעימות של גבינות משובחות. נקודה חשובה מאוד שכדאי לקחת בחשבון, נכון שלמובילי הדעה ומקצוענים בתחום יש הרבה מה לומר ולא מעט טיפים להעניק לאוהבי היין, אך האינסטינקט והטעם האישי שלכם, הוא שיקבע מה הכי נכון לכם לשתות באופן אישי. לכל אדם חוש הטעם שלו, ככל ותסמכו עם חוש הטעם שלכם, כך ההנאה מהיין והארוחה תובטח לכם ללא ועם קשר למומחים ולבעלי דעה מהתחום.

טעימות יין וטאפסים